10 wskazówek, które wykorzystują kobiety sukcesu do poprawy swojego wyglądu

Chcesz być dobrze ubrana w biurze? Dzięki odpowiedniej wiedzy nie jest trudno przygotować profesjonalny i jednocześnie modny strój.

To, jak kobiety zajmują się biznesem i polityką, zmieniło się w ciągu ostatnich 20 lat, a wiele zasad stylizacji, które kiedyś istniały, jest dziś przestarzałych. Jestem głęboko przekonany, że dzisiejsze kobiety mogą nam wiele pokazać w kontekście zawodowym. Istnieje jednak kilka zaleceń, które nadają dobry wygląd biznesowy, bez względu na preferowany styl. Które stroje sprawdzają się w pracy?

1. Mniej znaczy więcej: jakość zamiast ilości

W szafie powinien znajdować się szereg dobrych podstaw: garnitury do spodni, obcisłe sukienki, opływowe bluzki, koszule i marynarki, które można łatwo łączyć. Aby ubrania długo służyły, warto zainwestować w jakość. Więc powinieneś raczej kupić trzy dobre części niż pięć gorszej jakości. Kupuj wysokiej jakości ubrania, a konkretnie to, co naprawdę będziesz nosić codziennie.

2. Nowoczesne, ale nie modne

Jako kobieta na kierowniczym stanowisku powinnaś używać swoich ubrań, aby pokazać, że nadążasz z duchem czasu i wiesz, co jest modne. Twój strój w 2019 roku może zawierać nowoczesne atrybuty, ale nie powinien być modny tak jak prezentują się ubiory na pokazach mody. Połącz ponadczasową klasykę z nowoczesną odzieżą. W niektórych branżach, na przykład handlowej, odpowiedni jest wygląd casual business: proste, czyste trampki do granatowych garniturów.

3. Kobieta, ale nie zbyt kobieca

Możesz i powinnaś pokazać swoją kobiecość. Oznacza to na przykład, że możesz nosić obcisłe spódnice i podkreślać talię. Ale nie należy przesadzać: w środowisku biznesowym spódnice kończą się co najwyżej na szerokość dłoni nad kolanem. Jeśli usiądziesz, nie powinnaś ujawniać żadnych bodźców – co jest również niepraktyczne w przypadku dłuższych spotkań. Unikaj więc dużych rozcięć, zbyt krótkich modeli lub przezroczystych stref, które zapewniają wgląd w rzeczy, które osłabiają twoje kompetencje.

To samo dotyczy dekoltu: ciasne bluzki zwracają uwagę na niewłaściwe miejsca, piersi nigdy nie powinny być widoczne. Przezroczystość działa tylko wtedy, gdy nie pozwala na żadną intymność.

4. Kontur zamiast skóry

Sylwetka jest bardzo ważna dla bizneswoman. Dzięki ubraniu przytulającemu się do ciała pokazujesz, że nie masz z tym problemu – to promieniuje pewność siebie. Z obcisłymi ubraniami, które się napinają, osiągasz przeciwieństwo. Dotyczy to zwłaszcza ciasnych spodni i spódnic, które eksponują tyłek. Idealnie, twoje ubranie kształtuje sylwetkę, która śledzi linię ciała.

Twoje ubrania powinny również pasować do długości. Zbyt długi rękaw na marynarce sprawia wrażenie, że jesteś za mała lub nie zwracasz na siebie uwagi, ponieważ nie można skrócić rękawa. Jeśli musisz regularnie wprowadzać zmiany w zakupionej odzieży, warto pomyśleć o skorzystaniu z usług krawcowej, która dopasuje rzecz do Twojej sylwetki.

Unikaj odzieży, którą musisz ciągle podciągać, w przeciwnym razie nie będzie ona prawidłowo wyglądać. Zbyt ciasne spodnie, które przyklejają się do łydki po wstaniu, bluzki, które wyślizgują się z paska, i naszyjniki, które spadają z ramienia, nie wyglądają zbyt dobrze. Dlatego należy ich unikać za wszelką cenę. Twoje ubrania są twoją „zbroją”, powinnaś czuć się w nich komfortowo!

5. Używaj kolorów i wzorów strategicznie

W przeciwieństwie do mężczyzn, kobiety mogą tutaj zdobywać punkty. Aby uzyskać niepowtarzalny wygląd, możesz sięgnąć do kolorów takich jak czerwony, turkusowy, zielony, jasny niebieski lub różowy. Połącz te przyciągające wzrok kolory z wyciszonymi kolorami, takimi jak szary, ciemny niebieski i czarny. Cięcie twoich ubrań powinno mieć jednak wyraźne kontury i linie.

Oczywiście wzory są możliwe, ale zależy to od ilości i wielkości. Zasadniczo powściągliwość jest lepsza dla kobiet biznesu. Wybierz stonowane kolory z mniejszymi akcentami i bez odważnych, kolorowych wydruków. Klasyki to kropki lub prążki, a także małe wzory kwiatowe. Akcesoria takie jak szaliki, paski, obroże lub buty mogą być również używane jako akcenty kolorystyczne. Wymagana jest ogólna ostrożność z romantycznymi akcentami, rozproszonymi kwiatami i tiulem – ucieleśniają one symbol „marzycielski i bezbronny”, a więc nie pasują do kobiety, które chce stawiać na karierę.

6. Bielizna

Twoja bielizna nie powinna być widoczna. Ani majtki pod obcisłe spodnie ani spódnice, ani kolorowe biustonosze pod białymi bluzkami lub biustonosze z wyszukaną koronką, które łatwo eksponują delikatne tkaniny. Twoja bielizna powinna być niewidoczna.

7. Akcesoria i biżuteria

Stwórz sobie dobry podstawowy sprzęt z kilkoma, ale dobrymi elementami biżuterii. Należą do nich zegarek, pierścionek i kilka łańcuchów. Im wyższa pozycja, tym cenniejsza jest twoja biżuteria – delikatna, prawdziwa biżuteria jest wtedy prawie zawsze odpowiednia. Duża, dekoracyjna biżuteria musi być wybierana bardzo precyzyjnie, podczas gdy mniejsza, wysokiej jakości biżuteria jest również możliwa do założenia.

Unikaj wszystkiego, co klekocze lub grzechota, i dostosuj swój wygląd bardziej dzięki specjalnym pierścieniom i ciekawym kolczykom do uszu – ponieważ w rozmowie zwraca się na nie uwagę.

8. Torebki

Okrągłe, pogniecione i miękkie torebki odznaczają się raczej swobodnym charakterem i nie pasują na oficjalne okazje. Dlatego, jako kobieta biznesu, powinnaś skorzystać z kwadratowych, mocnych i dużych torebek, w których możesz przechowywać wszystko. Alternatywą są torby na zakupy lub torby na laptopa w kobiecym stylu i skóry w najlepszym gatunku.

9. Buty

Właściwe buty dla kobiet biznesu to przede wszystkim te, w których mogą dobrze chodzić, ponieważ dobre obuwie zapewnia komfort przez cały dzień. Jeśli to możliwe, odpowiednie są pompy lub buty z obcasem od trzech do ośmiu centymetrów. Wyższe buty pozwolą ci się potknąć zbyt łatwo, płaskie baleriny przyniosą ze sobą mocny chód i wyglądają raczej dziewczęco.

W wysokich temperaturach zależy to od branży, ale w profesjonalnym środowisku należy unikać ogólnie widocznych palców.

10. Makijaż i włosy

Dla kobiet biznesu niezbędny jest zadbany wygląd. Ani różowy lakier do paznokci, ani makijaż przypominający lalkę nie podkreślają Twojej powagi i kompetencji. Mały korektor, róż i tusz do rzęs, a także wyraziste brwi wspierają świeży wyraz twarzy. Pasują pomadki w odcieniach palisandru lub do dopasowanej skóry, subtelnych odcieni. Jeśli chcesz pokazać więcej obecności i pewności siebie, możesz nosić głośną, czerwoną szminkę.

Ponadto Twoja fryzura biznesowa powinna być naturalna i nigdy nie powinna być sztuczna – niebarwione linie i obszerne fryzury są bezużyteczne. W przypadku długich włosów wskazane jest, aby je związać – jest to powód, dla którego wiele kobiet z branży kariery przechodzi na fryzury krótsze.

Go Top